torsdag 8 oktober 2009

Här finns fortfarande Herta Müllers böcker i lager!


Nu gällde det! Då jag, likt många andra verkar det som, inte har läst någonting av årets litteraturpristagare Herta Müller, vars namn någorlunda nyss offentliggjordes till världen, var det viktigt att snabbast möjligt hinna beställa hem de böcker av henne som finns utgivna på svenska. Jag kastade mig genast till Adlibris, allt "tillfälligt slut". Likadant på Bokus. Likadant överallt.

Däremot finns de fortfarande i lager på otippade CDON.com, så ta er dit fort som fasen! Nu är ni alla skyldiga mig en tjänst.

Uppdatering 2009-10-16:
Uh-oh...

"Vi vill meddela att en eller flera varor ur din beställning har blivit försenade. Vi kan dessvärre inte ge dig något exakt leveransdatum, men lovar att du kommer att få dina varor så fort det bara är möjligt.

Leveransförseningen gäller följande produkt/produkter:

ArtikelnummerBenämningStatus
4000432515HjärtdjurKvar att leverera
4000653421Redan då var räven jägareKvar att leverera


För att hålla dig uppdaterad om din orderstatus kan du när som helst gå in under Mina sidor. Din orderstatus uppdateras så fort något sker med din order.

Svara inte på detta mail. Vid frågor är du välkommen att kontakta vår Kundservice."

Jaha ja. Typiskt. Då var man bortgjord igen. Ursäkta till alla som följt mitt råd naturligtvis...

3 kommentarer:

Carina (Bokbiten) sa...

Tack för tipset, men jag var en av dem som knep böcker från Adlibris kl 13.02. :-) Nu ska här Nobelläsas!

Hellre barfota än boklös sa...

Tack för tipset! Har beställt två titlar tack vare ditt tips. Iofs så hade jag inte letat efter hennes böcker men blev nyfiken ändå.

Jessica (ord och inga visor) sa...

tack, jag beställde en bok där av henne igår tack vare detta tips, och lite annat dessutom :)