onsdag 21 oktober 2009

Att posta eller inte posta ett inlägg


Ibland så har man en massa briljanta blogginlägg i huvudet, som sedan inte blir så spännande när man väl får ner dem i skrift. Irriterande. Här är ett exempel som jag valt att inte publicera på bloggen:


Jag har spenderat en stor del av dagen på webbsidan Noveller, där vem som helst får lägga upp sina historier. Man skulle kunna tro att jag skulle ha något bättre för mig, men tji fick ni. Trollbunden har jag tagit del av dagens unga skribenters värld, deras tankar, drömmar och förhoppningar. Jag har läst berättelser om kloakingenjörer som löser deckarfall, omöjliga kärlekspar där killen alltid dör i slutet, galna reseskildringar, och så mina favoriter, märkliga skräckhistorier som slutar med ”- Konstig dröm… tänkte hon innan hon steg upp för att förbereda sig på en ny dag”.


Dagens ungdomar är alltså lika korkade som tidigare generationer, vilket är både en lättnad och en besvikelse. De mest iögonfallande novellerna som jag hittills läst var de som förde fram en ganska mossig moral, med predikande aborthistorier och, väldigt vanligt, stereotypa könsroller. Det är även en brist på sex och snusk på denna sida. Jag prövade flera av de traditionellt ”förbjudna” sökorden, men kammade i princip noll. Skärpning, litteratörer!


Ja ni märker, det började rinna ut i ett intet. Jag kom inte längre. Men kolla in sidan, den är rolig och uppdateras väldigt ofta.

Inga kommentarer: