onsdag 7 oktober 2009

Claes Hylinger, Star Wars och Karl Pilkington


Oh my effin’ God! Hur har det undgått mig att Claes Hylingers bok ”Det hemliga sällskapet” är en del av en trilogi? Det är en av mina favoritböcker – det här är ju pinsamt. Visste ni om det? Äsch, Internet vet ju allt… Jag hittade i alla fall den här utgåvan från 2003, som samlar alla tre delarna: ”Det hemliga sällskapet”, ”Den stora sammankomsten” och ”I det hemliga sällskapets tjänst”, idag på ett antikvariat. Här har man gått runt och talat sig varm om Hylinger, så händer detta.


Jag känner mig som Karl Pilkington, den lite egne producenten från Ricky Gervais radioshow. När han skulle introducera det nya inslaget ”Songs with good stories”, där han skulle spela ja, just sånger med en bra historia, var hans första val Stevie Wonders ”Living for the City”. Han spelade dock singelversionen som utelämnar en stor del av den påstått så fantastiska historien, istället för den längre albumversionen. ”That’s all I know”, mumlar han förvånat, när misstaget påpekas. Men som alltid lyckas han rädda situationen:



4 kommentarer:

Mårten sa...

Hallå ja!
Inte helt otippat gillar jag din blogg med. Tror jag lägger till dig i min blogglista!

Vettets väktare sa...

Vad kul att höra! Jag gör genast detsamma.

sis sa...

Jo du, till och med jag visste att det var en trilogi. Men det är ok. När du läst ut den vill jag låna, har bara läst den första. P blev till sig av Pilkington-referensen och verkar oroväckande sugen på att börja lyssna igenom allt igen. Hurra.

Vettets väktare sa...

Storasyrror ska ju veta mer än lillbrorsor, så det har jag inga problem med. Du får absolut låna när jag är klar.

Jag tänkte väl att P skulle gilla att Karl dök upp. Hälsa att jag just lyssnat igenom rubb och stubb, från första XFM till senaste Guide to... Finns inget bättre sätt att förgylla tunnelbaneresan.