måndag 8 november 2010

Klassiker vs Nyheter

Jag vet vad jag skrev här, angående vad jag läser just nu, men klassiker kan kännas så jäkla tråkiga när man uppdaterat sitt bibliotek med lite nya titlar:

Och så kronjuvelen:

Kristian Lundbergs arbetarskildring Yarden fick väldigt fina recensioner i fjol och är en självbiografisk berättelse där författaren av (kultur-)ekonomiska skäl tvingas till lågavlönat kroppsarbete och vänds ryggen av kulturetablissemanget. Den vill jag läsa. Anders Fagers Svenska kulter är en samling nyskrivna skräckhistorier med Lovecraft-känsla (har jag hört). Pocketutgåvan har jag väntat länge på, så den vill jag också läsa. Och sist, på tal om att vänta, äntligen kommer sjätte delen i Dennis Lehanes svit om privatdeckarna Kenzie och Gennaro. Jag är verkligen helt såld på Lehane och särskilt denna serie, så ja, denna vill jag läsa. Gärna direkt.

Men ja, klassiker, klassiker...


...ni ser ju för trista ut.

10 kommentarer:

Sara BE sa...

Strindberg ser lite stött ut över att ha hamnat i handfatet.

Ska bli kul att höra vad du tyckte om Svenska Kulter! Läste för ett tag sedan men det blev aldrig av att recensera ... Gillade den första berättelsen bäst! :)

Vettets väktare sa...

Ryck upp dig, Den Unge Strindberg!

Jag får läsa (åtminstone) första historien ikväll. Nu blev jag peppad!

Stringhyllan sa...

Ja jag har också läst Svenska kulter. Riktigt omjämn tyckte jag den var. Jag gillade nog också den första bäst, eller kanske överkonsumtionsnovellen.

Vettets väktare sa...

Nu blev jag misspeppad. Vi får se vad det blir.

Maria sa...

Jag gillade Svenska kulter. Men jo, den var ojämn.

Vettets väktare sa...

Nu har jag läst första novellen. Fucked up shit (dvs väldigt bra!).

Sara BE sa...

Illusionerna- Eller hur!

Helena sa...

Ojojoj, har ni alltså fått in Moonlight Mile nu? Var på Pocketshop Götgatan och var efterhängsen i förra veckan, då kunde de inte ge något exakt datum. Härligt att höra att den anlänt! Peppen är, milt sagt, stor.

Vettets väktare sa...

Sara - Ja!

Helena - Den har äntligen kommit!

enligt O sa...

Stackars Foglström som hamnade på dass. Inte sämsta platsen att läsa på visserligen, så han kanske ska ta det som en komplimang.