tisdag 1 september 2009

Är detta verkligen värt ett blogginlägg?


Hm, jag funderar på att lägga in ett blogginlägg och påpeka att dietisten Sten Sture Skaldeman, som skrivit böckerna "Ät dig ner i vikt" och "GI-Noll!", liknar Skalman. Men det kanske är för larvigt? Jag är lite orolig för bloggens rykte, så här i början. Men Skalman... Sten Sture Skaldeman... Det är väldigt lockande.

Och kolla in likheten:



Här är en sorts blandning av dem:


...är det verkligen så här jag fyller mina dagar nuförtiden?

8 kommentarer:

Carina sa...

Det är absolut värt ett blogginlägg! Slående likhet herrarna emellan som jag annars garanterat hade missat.

Vettets väktare sa...

Vilken tur att du uppskattar kunskap som denna, sådan som man aldrig vet exakt när man kan komma att behöva. Jag var bara osäker för jag kollade in din sida och du skrev om Donna Tartt, Lyran skrev om Maryse Condé, medan Fiktionista berättade om sitt läsprojekt med sin gymnasieklass. Jag... jämför stackars Sten Sture med Skalman.

Carina sa...

Höga som låga inlägg får plats i litteraturens värld. Som bra och dåliga böcker. Till och med Coelho får ju plats!

Vettets väktare sa...

Ugh, får han verkligen det?

Carina sa...

Jobbar du inte i bokhandel? Där får han väl verkligen vara med rätt att han borde bannas? Money talks, you see,

Vettets väktare sa...

En kund som jag är väldigt ledsen att jag missade var en ung, stilig kontorskille som frågade min kollega om hon var en "sådan där litterär typ" och om hon hört talas om "Nobelpristagaren Paolo Coelho". Han var extremt energisk och rusade omkring, pratade telefon med en kompis, samtidigt som han försökte hitta Coelhos böcker. "Där har du nåt bra att tips kunderna till, om dom vill ha nåt sånt där riktigt litterärt!" sade han när han gick.

Äsch, Coelho är väl okej, jag skojade mest, har inte läst något av honom. Men vad jag förstått är han ingen Nobelpristagare kanske...

Jessica (ord och inga visor) sa...

hahaha och HAHAHA, de var ju verkligen lika! gud så roligt, och håller med carina om att det verkligen var värt ett inlägg :D

Maria sa...

Haha. :)