torsdag 22 april 2010

Lite sökordshumor


Något jag älskar att göra är att besöka min sida på Statcounter.com och se på vilka sätt folk hittar till min blogg. Många klickar sig fram från länkar på Bokbloggar.nu eller liknande länksamlingar, andra kommer från bloggar där jag kommenterat eller finns med i en länklista.


Intressantast är dock uppgifterna kring sökordsbesökarna, de som sökt på google och blivit dirigerade till Illusionernas blogg av någon anledning. Populära sökord är ”Fantomen”, ”skräcknoveller”, ”Sture Linnér” och ”Michael Alonzo”. Bland de mer udda finner vi ”91:an Karlssons förnamn”, ”äldres rädsla för döden” och ”legosperma”. Välkomna, okända besökare, och hoppas ni blev nöjda, vilka ni än är.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag misstänker att de som sökt på "manshoror" och "håriga könsorgan" och hamnat på min blogg har blivt lite lätt besvikna.
Annars är det ju mest väldigt bokrelaterade googlingar och de är inte alls lika roliga att spekulera i.

Vettets väktare sa...

Ahaha, fasen vad roligt! Önskar jag hade haft något sådant där riktigt saftigt och komma med, men inte ännu tyvärr. Det får bli en uppdatering när något sådant dyker upp.

Rebecca sa...

Det går för lång tid mellan inläggen! Hur var det på Charlie Huston-releasen förresten?

Vettets väktare sa...

Nej men gud vad härligt att vara efterlängtad! (För du är väl inte min storasyster som använder alias igen för att göra mig glad?) Jag har varit upptagen med plugg men är nu tillbaka på banan.

Angående C. Huston, så well, thereby hangs a tale som de säger i sagorna... Får se om jag får tillåtelse att skriva om min upplevelse på bloggen någon gång i framtiden, men man kan väl säga att jag och CH är dödsfiender i dag. På fullaste allvar. Och jag är antagonisten i detta drama...