lördag 29 augusti 2009

Tre dagar, tre memoarer: Alex James -"bit of a blur"

Åh, den här är jättebra! Basisten i blur visar sig vara en väldigt duktig skribent, charmig och rolig. Han skriver entusiastiskt och smittande om musik, rymden, intressanta personer han mött samt ost. Total dårskap blandas med känsliga iakttagelser och en svårtoppad livslust. Boken får mig att vilja gå ut och festa varje kväll och vara kreativ varje dag. Så här vill jag att rockbiografier ska vara, inte bara handla om supa och knulla, utan ha något mer än så att säga.


De sista kapitlen, där James liv lugnat ner sig rejält (han bor idag på en engelsk farm, tillverkar ost och bär tweed), är måhända lite tråkiga, vilket drar ned betyget något, men skit i det, detta var en av mina bästa 2008!

4 kommentarer:

Jessica (ord och inga visor) sa...

nu är du tillagd bland mina länkar. :) roligt med ännu en bra bokblogg!

Vettets väktare sa...

Då ska jag börja länka till dig med på en gång (=imorgon, för nu ska jag iväg till akademibokhandeln, köpa kurslitteratur)!

Jessica (ord och inga visor) sa...

vad kul! ååh då får du passa på att slänga ner några extraböcker i korgen tycker jag. :)

Lilla O sa...

Beställde den just, det här nyårslöftet om att köpa färre böcker går sådär...