onsdag 26 augusti 2009

15 böcker jag bär med mig

Det här är en utmaning som smittar som herpes på Facebook just nu. Här är min lista:

Rules: Don't take too long to think about it. Fifteen books you've read that will always stick with you. First fifteen you can recall in no more than 15 minutes.

Tordyveln flyger i skymningen, Maria Gripe
Mystic River, Dennis Lehane
Shutter Island, Dennis Lehane
Gösta Berglings saga, Selma Lagerlöf
The Brief Wondrous Life of Oscar Wao, Junot Díaz
Martin Bircks ungdom, Hjalmar Söderberg
The Book of Illusions, Paul Auster
Slaughterhouse 5, Kurt Vonnegut
What I loved, Siri Husvedt
Ingen människa är en ö, Sture Linnér
Bit of a blur, Alex James
Black hole, Charles Burns
Loranga, Masarin och Dartanjang, Barbro Lindgren
It, Stephen King
The Amazing Adventures of Kavalier & Clay, Michael Chabon

Godkänd?

2 kommentarer:

Contextel sa...

15 böcker, var finns detta fenomen? På Facebook? Är det en applikation eller?

Om man ska bära med sig 15 böcker hela tiden så föreslår jag att man skaffar sig en läsplatta och laddar in böckernas eboksutgåvor i den. Lätt och smidigt! :-)

Men jag förmodar att "15 böcker att bära med sig" är mest en metafor för vilka böcker man gillar mest. Men ändå...

Ska kolla igenom din lista!

Anders

Bloggar själv om eböcker m.m.

http://contextelebooks.blogspot.com

Vettets väktare sa...

Nej, det är ingen applikation, utan bara något man skriver i sina (e-)anteckningar.

Det där med eböcker är jag väldigt nyfiken på, men svenska marknaden är väl kass för det fortfarande? Ska genast sätta mig in i din blogg!

Vad säger du om min lista och hur ser din ut?