tisdag 7 december 2010

När Illusionernas blogg står för undervisningen...

Jag har ju som bekant börjat min första lärarpraktik och det har verkligen varit grymt. Det roligaste jag gjort! Nedan följer ett axplock ur en power point-presentation jag gjort till ett diktprojekt jag genomför denna vecka med en klass i sjuan. Jag tänker, varför ändra ett vinnande koncept?


Hm, sådana här bilder tagna ur sitt sammanhang ser alltid så skumma ut, men eleverna uppskattade verkligen presentationen och lärde sig faktiskt en hel del verkade det som. Projektet har varit jättekul hittills, i dag skrev de egna dikter och skapade de mest fantasifulla verk världen skådat. Jag trivs som fisken med andra ord! (Men har inte tid att blogga så mycket, sorry, you guys...)

8 kommentarer:

Stringhyllan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Stringhyllan sa...

Jag vill ju se dig lista dina 10 bästa och 10 sämsta ut Vårens böcker 2011. TA DIG TID!

Vettets väktare sa...

Det är på gång! Det är på gång!

Ebba Lange sa...

Vad grym jag är som har hittat din blogg!
// Ebba i 7a

Sara BE sa...

Vad härligt att du trivs så bra!

Vettets väktare sa...

Ebba - det blir guldstjärna i kanten för ditt detektivarbete. Kul att läsa på din blogg att du börjat gilla poesi!

Sara - ja, jag trivs väldigt bra!

Anonym sa...

åh, vilken fin powerpoint! Hade våra lärare använts sig av apor när jag gick i sjuan hade jag varit poet nu. Du är så duktig!
/lilla syster

Vettets väktare sa...

Tack syrran!