tisdag 1 juni 2010

Q: What are you going to do next? A: I'm going to Moberg Land!


Jag har födelsedag på fredag, tjugoåtta (ugh) stolta år. Jag har redan fått en present från min flickväns mamma och det var en riktigt fin gåva: alla fyra delarna av Vilhelm Mobergs Utvandrarserie i en fin box. Så det blir mitt läsprojekt i sommar, en flytt till Amerika med Karl Oskar och Kristina och sedan ska det hela avrundas med Jens Liljestrands doktorsavhandling "Mobergland". Jag har länge velat läsa romanserien, men den har inte varit i tryck på flera år, har jag fått höra. Vet inte alls hur jag kommer reagera, om det kommer bli kul att läsa Moberg eller om det kommer bli en pina. Jag har en känsla av att jag kommer gilla det.

Projekt: Gigant bland giganter är officiellt initierat.

För övrigt, min uppsats opponeras på i morgon och efter det hoppas jag kunna lägga mer tid på Illusionernas blogg. Så se upp där ute! Monkey on the loose!


Inga kommentarer: