onsdag 16 juni 2010

Bakslag

Kort uppdatering:
Jag har nu läst klart andra boken i Mobergs Utvandrar-serie och den var också helt fantastiskt bra, gripande, spännande och intressant. Så läsningen går bara bra, men jag hade hoppats att projektet skulle leda till en del engagerande blogginlägg i sommar, men det gör det inte. Jag skulle kunna skriva lite om berättartekniken, de skiftande synvinklarna och så, men ugh. Tråkigt. Så jag kommer nog läsa klart sviten utan att skriva alltför många rader till om den. Kanske dyker massa tankar upp när jag läser Liljestrands avhandling och den där boken Bokstävlarna tipsade mig om, men fram tills dess får det vara. Som tur är har jag läst en massa böcker i vår som jag inte hunnit skriva om, så jag koncentrerar mig på dem och på annat jag läser i sommar.

Jag riktigt känner hur ni ångrar att ni klickade på länken till detta inlägg, för ja, lite ointressant alltihop. Kommer bara på en sak jag kan göra för att rädda situationen:



Allt för er.

Inga kommentarer: