måndag 22 mars 2010

Hannes J-son, ur bloggen ropar jag till dig

Min vän, du är i din stad och jag är i min. Det har jag fått acceptera. Vi är vuxna karlar för Guds skull. Men nu har jag fått reda på en cool grej. Du vet café Soda som du gillar så mycket och jag med och som vi besökt så ofta men som nu har stängt igen och vi undrat varför? Jo, i senaste numret av Svensk Bokhandels tidning intervjuas vad-han-nu-heter Vertigomannen, som driver spännande Vertigo förlag, och han meddelar att HAN tagit över cafét som snart ska öppna igen under namnet Sodom (genialt f.ö.). Där skall man, förutom caféts klassiska torra bulle och ljumna kaffe, även finna ett stort urval av Vertigos utgivning. Vilket tidigare varit ett problem, då många bokhandlare inte velat ta i förlagets böcker med tång av nån anledning... Det var goda nyheter va, Hannes? Området kring Mariatorget fortsätter utvecklas till Stockholms ledande när det gäller förlag, seriebutiker och sådant där. Kram och hoppas vi ses snart.

2 kommentarer:

Hellre barfota än boklös sa...

Carl-Michael Edenborg heter han Vertigomannen. Måste vara snyggaste bokförläggaren i detta avlånga land. ;-)

Hannes sa...

Hej!
OMG! LOL!

Fantastiska nyheter från Mälardalsregionen! Jag ser fram emot att bättra på mina litterära kvalifikationer i ditt sällskap över en dålig kopp löfbergs lila på Sodom.