tisdag 16 februari 2010

Bästa bokrea-beställningen


Den tuffa grejen att göra på sin bokblogg just nu verkar vara att lägga upp sin förbeställning till bokrean och jag vill inte vara sämre. Jag är också tuff!


Jag har beställt följande från Adlibris:

Eyvind Johnson – ”Krilon själv” och ”Krilons resa” Pocket 19:-

Del två och tre av Krilon-trilogin, del ett får bli ett bibliotekslån


Martin Kellerman – ”Rocky 10 år” Inbunden 199:-

Samlar de första tio(?) Rockyalbumen, superbilligt


Lisbeth Larsson – ”Hennes döda kropp” Inbunden 55:-

En bok om Victoria Benedictsson, som jag kommer att skriva B-uppsats på littveten om tror jag


Stefan Whilde – ”En skandalskrivare i nattrock och kalsonger” Häftad 29:-

Ungdomligt, ”fräckt” skrivet om Strindberg, att använda i min undervisning i framtiden tänker jag


Witold Gombrowicz – ”Dagboken 1-3” Pocket 19:-

Svårläst men spännande skulle jag tro


Vladimir Majakovskij – ”Jag!” Pocket 19:-

Bengt Jangfeldt – ”Med livet som insats” Storpocket 39:-

Dels en av Majakovskijs mest kända diktsamlingar, dels en bra svensk bok om honom och hans ryska diktarkumpaner. En vän till mig har läst dessa två sida vid sida och hon sade att det var mycket härlig läsning!


För övrigt har jag fullt upp just nu med hemtenta och bostadsflytt, därav stiltjen på bloggen. Åker dessutom på en veckas semester på fredag, så då blir det väl ännu lugnare här. Passa på att njut dessa veckor, alltså.

Inga kommentarer: