måndag 27 september 2010

Saker som håller mig borta från böcker just nu


Böckerna sitter i baksätet just nu, i stället regerar:

1. Minns ni när jag skrev om Daniel Raeburns
bok om Chris Ware? Noll kommentarer hittills, så oddsen är dåliga... Det var hursomhelst en schysst bok och som jag skrev i inlägget så gav Raeburn tidigare ut ett kortlivat fanzine "The Imp" där han porträtterar olika serieskapare. Dessa finns nu tillgängliga som gratis PDF-filer på hans hemsida. Skriv ut och läs!

2. Kevin Smith är en amerikansk filmregissör och manusförfattare som gör allt sämre och sämre filmer. Jag såg hans senaste så sent som i går och ja, den var helt fruktansvärd. Han är dock väldigt rolig privat och jag har precis upptäckt hans podcast
Smodcast (gratis), som i princip består av Smith och hans producent som sitter och snackar om barnförbjudna grejer en timme. Roligare än det låter. Mycket, mycket roligare. Tillgänglig genom iTunes så klart.

3. Den bästa seriebok jag läst 2010: Beasts of Burden! Hittar inget roligare än Amazon att länka till, men jag hoppas kunna skriva om boken här på bloggen efter onsdag då jag lämnar in min hemtenta. (Uppdatering: Läs detta inlägg här!) Which reminds me...

4. Min hemtenta! Jag hatar dig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Känns ju betryggande att böckerna hamnar i baksätet även hos andra ibland ... ;)