onsdag 16 mars 2011

Vi är med pod!

Det har gått som ett sus genom bokbloggsdammen denna dag, efter att Kafka på jobbet till slut föll till föga och erkände att hon, jag och Fraction kommer starta en podcast om Haruki Murakamis bok Fågeln som vrider upp världen. Ett långfinger mot P1 och deras "Bokcirkeln läser". Eller inte så mycket ett långfinger, som ett lillfinger, vilket är den snällare varianten av att ge någon fingret. Det fick jag lära mig som barn och betyder "stick från stan". But I digress...

Vi kommer följa samma lässchema och publiceringsschema som P1, dvs:
Pod 1 måndag 21 mars: Vi läser t.o.m. sidan 149.
Pod 2 måndag 28 mars: Vi läser t.o.m. sidan 302.
Pod 3 måndag 4 april: Vi läser t.o.m. sidan 450.
Pod 4 måndag 11 april: Vi läser t.o.m. sidan 600.
Pod 5 måndag 18 april: Vi läser ut boken

Jag hoppas verkligen att ni kommer gilla våra program, men det kan omöjligt bli lika kul för er som det varit för mig. Jag hade aldrig träffat dessa två karaktärer tidigare, men det känns som att jag hittat två nya vänner i Kafka och Fraction.

Vänta bara till ni hör Fractions gyllene röst! Var ni inte redan kära i honom, så kommer ni bli det nu. Hans värmländska dialekt, lätta läspning och avslappnade tonläge! Allt mycket intagande. I motsats har Kafka en kanske lite bräkigare stämma, men hon säger lätt de smartaste sakerna, ser bra ut och har ett fint hem. Själv låter jag ungefär som en levande hartsfiol som fnissar åt sina egna skämt.

På måndag kommer ni finna första podcasten både här hos mig, hos Fraction och hos Kafka. Tro inte ni kommer undan! C ya!

4 kommentarer:

Stringhyllan sa...

SER FRAMEMOT SOM FAN.

Magnus Axelsson sa...

Lätt läzzpning! Det var det fräckazzte!

Kafka på jobbet sa...

Jag i min tycker att beskrivningen av mig är provocerande otillräcklig. Ser bra ut?! Ursäkta??!! Du måste ju för bövelen tala om, ja, på vilket sätt jag är snygg i alla fall.

Vettets väktare sa...

Mer av denna trevliga stämning på måndag alltså...