måndag 21 mars 2011

Podcast-premiär!

En minut innan Fraction och Kafka erbjuder vår nya eminenta podcast om Haruki Murakamis Fågeln som vrider upp världen finns den att lyssna på här på Illusionernas blogg. Alltid på er sida, kära läsare.

Trycker du helt enkelt på länken här, så ska du kunna lyssna direkt i datorn. Alternativt så högerklickar du på samma länk och laddar ner filen till din dator och för sedan över den till din iPod eller vad du nu har för apparat. Då kan du för alltid ha mig i dina öron, lyckliga du.

Detta första avsnitt är extralångt, uppåt fyrtio minuter tror jag. Resterande fyra avsnitt (som kommer varje måndag klockan tio hos mina podkumpaner och en minut tidigare hos mig) är endast runt tjugofem-trettio minuter. Om ni ändå känner att fyrtio minuter är väl långt, så sluta lyssna runt tjugofem-minuterstrecket. Där nånstans slutar jag ändå prata har det visat sig.

Tack till Boktoka som i grevens tid spelade in en jingel till oss!

Hoppas ni gillar det och lita på att det bara blir bättre!

18 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

trevligt

Hanneles bok-paradis sa...

tur att man kan lyssna efteråt

Nattens bibliotek sa...

Tack för tipset.

Bror sa...

Tack för tipset. Det var en trevlig lyssning, kommer det vara samma dag samma tid de kommande veckorna?

Vettets väktare sa...

Varsågod för tipset!

Podden kommer samma Illusions-tid, samma Illusions-dag, samma Illusions-blogg nästföljande fyra veckor!

Liolej sa...

Hej!

Jag lyssnade på er igår när jag var på kvällspromenad. Skojiga diskussioner - det är verkligen en bok som väcker många frågor. Ser fram emot de kommande delarna!

//Liolej

Bror sa...

Jag missade visst att det stod varje måndag i inlägget!

Ni får köra pod på 1Q84 sen i framtiden, där finns mkt ni kan gotta er i.

Anonym sa...

Tack för tipset!

violen sa...

Tack för tipset och jag är ju inte anonym utan

violen!

Stringhyllan sa...

Herregud så underhållande!

Kafka på jobbet sa...

Martin, ditt lilla pr-geni. Kolla nu vad du har gått och gjort. Det här kommer innebära att människor på riktigt kommer att lyssna på vår gallimatias! Var det verkligen meningen?

Vettets väktare sa...

Det är klart det var meningen! Jag är grymt nöjd med podden, har lyssnat på första avsnittet typ fem gånger nu och det blir bara bättre. Det skulle väl vara du Åsa som inte riktigt håller måttet för upprepade lyssningar, men jag och Magnus låter som mysiga killar!

Magnus Axelsson sa...

En minut i!! Din fräckhet vet inga gränser. Jag måste hitta på något trick för att få lyssnarna att gå via mig nästa vecka.

Frossa i böcker sa...

Tack för tipset, jag ska nog ta och följa era samtal! Lyssnade i eftermiddags och är sugen på att plocka fram boken igen, eftersom jag aldrig kom igenom den förra gången! Känns som ett bra tillfälle nu...

Anonym sa...

Snart är det måndag igen!!!

Vettets väktare sa...

Det ÄR snart måndag igen! Tack för att ni lyssnar, alla människor!

hahahannes sa...

Äntligen! Här ska lyssnas! Störde mig precis till döds på någon P1-människas Murakami-prat. Tack för att ni skapar sans och balans i kultursfären. Återkommer när jag lyssnat klart!

Sanna sa...

Underbart! Tack för tipset och tack för en mycket underhållande podcast!