lördag 28 maj 2011

Kafkaesk omröstning

I vintras satt vi en kväll kvar hemma hos Åsa efter att vi spelat in vår podcast. Nu hade vi stängt av alla inspelningsdon och drack oss istället allt fullare och beklagade oss över att jag inte har några läsare. Tja, jag beklagade mig och de lyssnade tålmodigt. (Helgon och martyrer, mina två vänner Kafka och Fraction...) Hursomhelst, i samband med detta diskuterade vi också det stora bokbloggpriset som just tillkännagivits och jag minns att jag proklamerade, med den berusades övertygelse, att detta pris, det skulle Åsa plocka hem. Det var oundvikligt, det var karma, det var lika självklart som att jag visste att jag inte skulle vinna. Jag brast i gråt, med den berusades entusiasm.

Tja, fyra månader går och nomineringarna släpps. Tillsammans med två bloggar jag aldrig hört talas om hittar vi just lilla Kafka på jobbet. Extremt välförtjänt och tro mig, hon tar hem detta. Men då behöver hon vår hjälp. Även om ni lyssnat på podden och irriterat er på oss, klicka in på Forma Books och rösta på hennes blogg. Pretty please. OK, hejhej!

3 kommentarer:

Kafka på jobbet sa...

Tack för fint inlägg! Jag håller med fullkomligt. Rösta på mig, alltså!

Magnus Axelsson sa...

Hallå allå llå lå å ... Är det någon här är r...?

Tre inlägg sedan 21 april. Martin, för fan, nu får du skärpa dig!

AnnaT sa...

Alltså Martin... For the record: Jag går in på bloggen med oregelbundna mellanrum —när jag är bakfull och tänker att alla är idioter och att allt saknar substans, utom möjligen... och hurra!— när jag läst det senaste inlägget Scrollar jag ned och läser de andra. Poäng:Sådant syns inte i statistiken. Du har en åtminstone en läsare mer än vad du tror.