måndag 14 december 2009

Rolig webserie om litteratur (bland annat)

Jag läser ganska få nätbaserade serier, vilket är synd för det finns väldigt många bra därute (sägs det i alla fall, läser inte så många som sagt). Men jag föredrar att hålla det jag läser i näven, framför att sitta framför en skärm, vilket är anledningen till att e-böcker inte heller är något jag planerar att börja använda. "Hark! A vagrant" är dock en väldigt rolig strippserie jag tar mig tid att läsa några gånger i veckan. Upphovsmakaren heter Kate Beaton och hon tecknar (typ) feministiska serier om främst om historia, men också om litteratur, moderna företeelser och sig själv ibland. Varm rekommendation. Här är några strippar ni kanske uppskattar, boknördar.



3 kommentarer:

Anonym sa...

"Also, I drew a picture of us!" Hehehe.. Den här serien måste jag garanterat kolla in!

Vettets väktare sa...

Gör det, det finns en massa andra roliga strippar.

Loka Kanarp sa...

Hihi! Kate Beaton är så klockren.