torsdag 25 mars 2010

Damn it feels good to be a kulturkofta

Satt uppe sent och skrev om Leffler och Benedictsson till en hemtenta, men var ändå uppe med tuppen denna morgon, för att besöka klädmärket Our Legacys realisation på Krukmakargatan. Fantastisk upplevelse! Förutom ett par byxor som visade sig vara för små och några tröjor och en skjorta, fann jag vad jag sökt efter länge, länge: den klassiska ljusbruna manchesterkavajen med mockamuddar på armbågarna!

Kavaj: Our Legacy - Skjorta: Our Legacy - Hybris: Privat

Bara pipan kvar, så är jag redo för Paris, OCH DEN KOMMER JAG ATT SKAFFA!

Så, vad tycker ni? Svara inte på det förresten…

5 kommentarer:

Kajsa sa...

Stiligt!

Vettets väktare sa...

Tack med stort T!!

Jenny sa...

Tjenare.

Med den där kavajen är du ju praktiskt taget redan lärare. Behöver inte ens läsa in pedagogisken. :P

Vad de skrev för dumheter under föreläsningen minns jag inte, det var ju så länge sedan och jag minns bara att jag såg rött. :P

De flesta som börjar läsa på Lärarprogrammet läser första terminen på högskolan överhuvudtaget, i alla fall på den högskolan jag läser. Där kommer ämnesstudierna först termin två. När jag läste Litteraturvetenskap var det visserligen lite kön/genus-perspektiv men det var knappast särskilt ingående.

Men så gör mig folk såhär förvånad över deras okunskap i alla möjliga sammahang, det här var tyvärr inget undantag. Man får "undervisa" varandra.

Mvh Jenny

Anonym sa...

Det blir aldrig mer rätt än så här. Minns denna dagen.
Dessutom hade du utan problem kunnat infiltrera valfritt hak runt Möllevångstorget med enda attribut, ett glad rött och en hörnsliten moleskin storlek small.
Njut.

Vettets väktare sa...

Jenny - haha, ja folk är korkade, det är dom. Vi föds sådana, de flesta av oss, sedan gäller det att kämpa på om förändring ska ske. Jag brottas fortfarande med utmaningen.

(För förvirrade läsare: Jag kommenterade ett inlägg i Jennys lärarstudentblogg om genusstudier på lärarhögskolan och folks okunnighet i frågan. Kolla in hennes blogg, den är väldigt bra.)

Mittiallt - Kan vara min favoritkommentar jag hittills fått i bloggen. Tack. Jag njuter, är rätt och minns för fullt ovah he'ah.